TROTSADE REGN OCH RUSK

Igår var jag till IKEA för att planera mitt kommande jobb. Skitväder rådde både hemma och i Borlänge. Knappt fyra grader och vattenplaning lurade i hjulspåren på E16. Vattenplaning är mitt värsta. Fy bubblan. 

Jag kom på den brilljanta idén att jag skulle hälsa på Lasse Granevik i Sundborn och fika lite när jag inte hade någon tid att passa på hemvägen. Jag hade tur och han var hemma. Han stod för kaffet och jag (IKEA) stod för nybakta bullar, yummie. Jag fick en rundvandring i huset eftersom att det var första gången jag hälsade på. Såå charmigt. I tvättstugan upptäcker jag Johannas gamla kassettbandspelare som vi hade uppe i stugan när vi var små. NOSTALGI! Jag fick bara lov att ta en bild med den på axeln, som back in the old days. Johanna är Lena och Lasses dotter som jag lekte med som liten i Våle. På sommarloven och på påskloven. Ur denna kassettbandspelare dånade tonerna av Trolls "Jimmy Dean" dag ut och dag in. Haha. Dessvärre hann jag inte träffa Lena som var på jobbet.

Jag tackade för kaffet och tog min lilla bil hem mot Gävle där jag mötte upp Jenny, Sari och Hanna på Kalles Bar & Grill för att fira Sari som fyllde år. Vi firade också att jag har fått jobb samt Jennys nya jobb på Cubus. Det blev med andra ord en riktig firarkväll. Nu veckan ut är det råplugg som gäller för hela slanten. Det har tyvärr blivit lite för mycket fokus på annat nu. Ha det gott!

/Emilia

Jobbet

Lasse

Jag med kassettbandspelaren

Johanna och jag i Våle

Sari, jag, Hanna och Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar