EN TREVLIG HELG LIDER MOT SITT SLUT

Jahapp, då är det söndag kväll igen.. Tiden bara flyger förbi och särskilt helgerna.  Jag har haft en fin helg trots att jag fortfarande känner mig lite hängig och med tanke på att just denna helg innefattar årsdagar av olika slag. Idag skulle jag och Micke ha varit tillsammans i nio år och för tre år sedan, också idag somnade min bästa lilla mormor Lollo in efter en stor stroke. 

Men som sagt det blev en fin helg som började med en lång lördagspromenad i vårsolen efterföljt av en tripp med sleepover till härliga människor i Sherwoodskogen. Min bästa kusinvitamin Jonas och hans alldeles egna, fina Ronja Rövardotter. Vi grillade gulfenad tonfisk med sötpotatismos, gulbetor, grön sparris och med en gudomlig fisksås som tillbehör. Till efterrätt blev det bananpaj och gammaldags vaniljglass. Vin, öl, drinkar, kaffedrinkar och snacks - känner mig fortfarande mätt om jag säger så!

Jag tror att det är pollenallergi och inte förkylning som stör mitt mående just nu. Jag har bestämt mig för att trotsa detta och komma igång med mina morgonpromenader från och med imorgon. Jag behöver energi för att orka med nästkommande utmaning. Imorgon börjar jag nämligen med mitt examensarbete som jag aldrig färdigställde förra året på grund av att jag blev sjukskriven för utbrändhet. Det är med skräckblandad förtjusning som jag tar mig an detta då jag minns vilken panik det fick mig att känna för ungefär ett år sedan. Men jag längtar så efter att bli färdig med plugget och att äntligen få mitt kvitto. Ett examensbevis i design- och formgivning. Så nu är det bara att tagga och köra. Från och med imorgon - in i kaklet men just nu säger jag godnatt!

/Emilia

Promenad i Boulognerskogen.
Bilfärd mot Karlholm. 
Tulpaner och packning. 
Jag.

Tonfisk på grillen.
Mumsmaten.
Jonas.
Ronja och jag.

Lollo.

Micke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar