SOMMAR SOMMAR SOMMAR

ÄNTLIGEN slog den till. Värmen alltså. Jag har varit i vår vackra huvudstad i helgen och vilket kanonväder det bjöds på där. Det har varit fantastiskt på alla sätt och vis. Jag åkte ned i fredags efter plugget och stannade till hos Erika och Micke där jag dumpade grejer och bil och sedan drog vi alla vidare hem till Anna och Fredrik och nu även lilla Steira. Det var kärlek vid första ögonkastet mellan moster och det lilla knytet <3 Vi mös på med sushi, vin och youtubeklipp.

Igår blev en händelserik dag. Micke åkte till Gävle så det blev en tjejhelg. Jag och Erika startade upp med picknick i Tantolunden där vi åt hemgjord sallad med kallrökt lax, ost, kex och rosévin. Elin skulle egentligen också ha varit med men var på spårkurs med lilla Roo, en utav deras tre vinthundar.

Kvällen närmar sig och Erika fixar hemgjord pizza med en massa smaskens på, bland annat ruccola, parmaskinka, chêvre och färska champinjoner. Istället för dessert gör jag en av de godaste drinkar jag någonsin druckit. Ingela har lärt mig att göra den. Vi kallar den för "drinchen". Den innehåller kokosmjölk, lime, apelsinjuicekoncentrat, Schweppes lime fusion och Vodka. En riktigt awesome sommardrink. Nu är kvällens partypartay igång till tonerna av Kyla La Grange – Cut Your Teeth - Kygo Remix.

Vi är uppskriven på Café Operas gästlista så att vi slipper stå i kö, mycket bra. Hatar nämligen att köa. När vi går av tunnelbanan vid Kungsträdgården spottar Erika en riktigt cool kändis i vimlet efter Steve Angelos konsertkaos som råder i området. Dominic Monaghan som spelar Merry i Sagan om Ringen-trilogin. Gillart! Jag har alltid varit lite kändiskåt. Jag vet egentligen inte riktigt varför, de är ju egentligen bara vanliga människor. Det har förvisso lagt sig nu med tiden men när jag var liten så fick jag hjärtsnörp om jag såg någon känd person. 

Vi blir insläppt på cafét och vi dansar och dansar och dansar. Jag och Erika blir alltid lite crazy när vi väl har hittat dansgolvet, vi kör så det ryker och svetten sprutar. Kvällen lider mot natt och på småtimmarna styr vi kosan mot utgång = hemgång. Elin har redan dragit. 

När vi kommer utanför nattklubben står en stoooor, låååång limo precis utanför och ena bildörren står öppen, ni vet sådär inbjudande, kom in i värmen (om det hade varit 20 minus och klackarna på skorna hade varit alldeles för höga). Jag säger till E. Skall vi hoppa in och se vad som händer!? Vi börjar garva och fram kommer chauffören. Vart vill ni åka tjejer? Jag har inte råd säger jag. Jag vill bara ha en korv och sedan åka hem och sova. Jag kör er säger han och fortsätter prata om ditten och datten. Mannen är av utländskt ursprung och Erika börjar rabbla på den roliga reklamen från Comviq.. Åliver - halpa pres, ålivålja åsså halpa pres :) Vi skrattar så vi kiknar, chauffören och hans polare med. Tack och lov! Det blir galnare och galnare. De vill verkligen köra oss men vi vägrar. Då lyfter en av de upp mig (så som man bär en bebis eller som man blir buren över tröskeln in i sovrummet när man nyligen har gift sig) och jag får skrattsjukan. Kvar där i hans famn kastar karl nummer två upp Erika på sin ena axel och snurrar runt med henne som i en dans. Jag dör. Skrattandes tjuter jag, släpp ned mig, jag kissar på mig, hahahaha. Erika skrattar och fortsätter med sin ålivålja.. halpa pres.. Vi hittar mark, tackar för en rolig stund och beger oss till Mc'Donalds. Korv eller burgare, det kvittar liksom. Turen fortsätter vidare och vi tar tunnelbanan mot Traneberg och slutligen får jag lägga huvudet på kudden. Jag älskar att sova. Utan att få återhämtning och bli utvilad så fungerar inte jag som människa. 

Vi vaknar när klockan nästan är 13.00. Äter en fantastiskt god (läs stor) helgfukost, går och köper Coca-Cola och glass och kollar på en sjukt bra film - Winter's Tale. Rekommenderas starkt! Klockan blir 17.00 och jag känner att det är dags att dra mig hemöver till Gelvet så jag packar ihop ALL min packning och drar. Erika ringer när jag är utanför Bromma Blocks, du glömde dina klänningar. Typan! Men jag orkar inte vända.

TACK för en sjukt härlig helg säger jag till samtliga inblandade! Anna, Fredrik, Erika, Micke och Elin. Elin det är helt vansinnigt att vi inte har setts sedan midsommar. Skärpning från och med nu! Väl hemma tog jag en löp-/gångtur och fick lite fräsch luft i lungorna. Såå skönt. Nu ropar sängen på mig, det blev alldeles för sent nu ser jag. Som vanligt. Imorgon köttar vi på med exjobbsutställningsuppbyggnad som i år kommer att vara på Silvanum. Nu på torsdag är det vernissage. Klockan 13.00 är det stipendieutdelning. Välkommen alla som vill! 

Nu säger jag sov gott alla fina. Kärlek från mig, en energipåfylld brud i lyxförpackning.

/Emilia

Jag och min fina Erika i Tanto.
Can't help falling in love i bakgrunden,

Appen "väder" visade 20' och sol.
Man kan faktiskt inte klaga på någonting.

Finaste Elin & Roo.

Party is ON! But first. 
Let me take a #selfie.

 Middag på ballen. 
Posing vid Moodgallerian och 
grimasering på Donken.

Riktigt bra fantasyfilm. Se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar